Våre behandlinger

Vi ser kroppen i sin helhet

Helse og Velvære

Styrker immunforsvaret / Reduserer stress / Demper betennelse / Lindrer smerter ved leddlidelser

Cryoterapi styrker immunforsvaret, demper betennelsesreaksjoner og reduserer stress. Huden reagerer på kuldeeksponeringen ved å sende meldinger til hjernen som svarer med å aktivere de regulerende kroppsfunksjoner. Dette gir økt produksjon av beskyttende antistoffer, økt oksygeninnhold i blodet, frigjøring av betennelsesdempende molekyler og utskillelse av giftstoffer.

Hudpleie & Fettfjerning

Reduserer cellulitter / Reduserer fettceller / Forynger hud

Cryoterapi stimulerer kollagenproduksjonen i dypere vev. Dette skjer ved økt blodsirkulasjon, ved påfølgende enzym- og proteinproduksjon.

Kollagen er et viktig protein som blant annet bidrar til smidig og elastisk hud. I tillegg er proteinet en viktig faktor for muskler, vev, skjelett og tenner.

Sport og Trening

Reduserer rekonvalesenstiden / Raskere restitusjon / Frigir endorfiner / Reduserer muskelsmerter

Cryoterapi fungerer veldig bra til restitusjon etter harde treningsøkter. Når nedkjølt og proteinrikt blod pumpes ut til ledd, sener og muskulatur, reduseres restitusjonstiden. Behandlingen bidrar til å dempe muskel– og leddsmerter og frigi kroppens eget morfin – endorfin. Kroppens forsvarsmekanismer aktiveres for å beskytte mot kulden, og dermed blir også immunforsvaret boostet.

Behandlingsområder

Cryobehandling for hele kroppen

Prisliste

Cryobehandling Kropp

Cryobehandling Ansikt

Massasje

Kombibehandlinger

Andre behandlingstilbud

Massasje / Kopping / Akupunktur

Cryoklinikken Porsgrunn tilbyr også komplementær behandling som akupunktur, massasje og kopping. Disse behandlingsformene tilbys isolert ved f.eks. smertebehandling og fysiske stresslidelser. Anette Pedersen har mottatt utmerkelse for kreativ bruk av Cryo 21, og har vist at cryobehandling også ofte har god effekt i kombinasjon med akupunktur og massasje.