Hva er cryoterapi?

Cryoterapi er en ny og revolusjonerende metode for fettfjerning som gir umiddelbar og varig effekt

Cryo 21 er en ny terapeutisk behandling for fjerning av fett uten kirurgi. Det er en ufarlig og smertefri behandling uten negative bivirkninger. Behandlingen kjennes kun som en behagelig kjølig massasje.

Vår metode er helt ulik andre cryometoder da kuldesonden beveges manuelt på de steder man ønsker å fjerne fett. Dette gjør at man kan behandle hele kroppen. Det er vanlig å konsentrere seg om et område om gangen. Etter 4-6 behandlinger er det ikke uvanlig at kunden har mistet 8-12 cm rundt livet.

Det Karolinska Institutet i Stockholm har forsket på kuldebehandling av fettceller. Studiene viser at når man tilfører «hvitt fett» kulde, vil dette fremme veksten av blodårer som omdanner det hvite fettet til brunt fett, som er mye lettere for kroppen å forbrenne. Brunt fett blir mer sett på som muskler enn hvitt fett. Når det brune fettet blir aktivert vil det forbrenne hvitt fett. Brune fettceller forbrenner energi og holder kroppstemperaturen regulert.

Kuldebehandlingen (Cryo-terapi) er godkjent av FDA, CE og American Academy of Cosmetic Surgery.

Muskelavslappende og demper betennelse

Cryo 21 har en antibetennelseseffekt. Effekten frembringes ved reduksjon av kjemiske mediatorer ansvarlig for betennelse og vasokonstriksjon. Dette reduserer muskel- og senebetennelser, muskelsårhet og gir en raskere restitusjon av musklene.

Hudforbedringer og arrbehandling

Cryobehandling booster produksjonen av kollagen. Det gjør at huden blir sterkere og rynkene reduseres. Både nye og gamle arr blir lysere, smidigere og mindre synlige.

Smertelindrende

Cryobehandling kan redusere smerter i både ledd og muskelfibre. Dette skyldes at kuldehandlingen reduserer nerveleding og stimulering av smertefibre. Derfor er cryo 21 ofte effektiv behandling mot leddlidelser eller muskelsmerter etter hard trening.

Reduserer oksidativt stress

Cryobehandling kan øke nivået av SUPER-antioksidantene glutation og superoksid dismutase (SOD). Disse hjelper leveren og immunsystemet til å optimalisere cellefunksjonene og beskytter mot oksidativt stress.

Anette Pedersen

Cryoterapeut, akupunktør og massør

Anette Pedersen er utdannet akupunktør og massør. Akupunktur, massasje og livsstilsrådgivning vil fremdeles være en viktig del i behandlingen av mine kunder, sier Anette. – Cryoterapi er ikke bare en effektiv måte å forbrenne fettceller på. Det har også god effekt på behandling av hud, arr, brannskader, smerter og betennelser.

I kombinasjon med f.eks. akupunktur og triggerpunktbehandling/massasje, gir cryobehandling overraskende gode resultater på muskel – og skjelettplager. Også betennelser i senedrag, som for eksempel hælspore//plantarfascitt , blir betraktelig bedre etter bare 1 behandling.